preloader

Новини садка

3d telegram logo blue surrounded by lot telegram glossy pills_284880 88 1 90x80
22814270_1505627022858565_1762304539043324043_n 90x80
429630687_916759979985926_6075849345590860314_n 90x80

Метод «Томатіс»: як правильно займатися та яких результатів можна досягти

Директор школи-садка «Дитина з майбутнім» Наталія Стручек розповідає, як заняття за методом «Томатіс» позитивно впливають на особливих дітей.

Чому Ви застосовуєте метод «Томатіс» саме у комплексній корекції?

«Томатіс» не входить до комплексу послуг нашого садка. Однак часто діти мають потребу у ньому, тому що перелік його застосування збігається з їх потребами. І якщо його батьки обирають, то я з ними працюю, спрощуючи весь процес для батьків. Цей метод чудово підходить для будь-якої дитини. Якщо з малюком працюють, як, наприклад у нас, або батьки водять до педагогів, то “Томатіс” значно покращує результат занять. Самі сеанси (краще їх проводити у першій половині дня) проходять поза заняттями, тому що у цей період дитина просто займається приємною для неї діяльністю (прогулянка на вулиці, малювання, іграшки, пісок).

Перед роботою та під час неї, ми намагаємося врахувати всі нюанси, щоб зробити заняття результативними та корисними. А нюанси тут дійсно є. Необхідно знати, коли можна застосовувати методику «Томатіс», адже дитина у цей час не повинна ні на що відволікатися. Це складно робити у домашніх умовах, оскільки там дуже багато відволікаючих чинників. А у садочку це простіше, наприклад, під час прогулянки або якоїсь гри – у нас же режим. Під час сеансу ми пропонуємо дітям самим обрати собі заняття. Якщо, звичайно, дитина розгубилася та не може сама нічого оббрати, ми її трохи направляємо. Наприклад, тривожній дитині ми завжди пропонуємо перебування у пісочниці, тому що пісок розслабляє, опрацьовується сенсорика та тактильность. Слід завжди звертати увагу на те, де дитині комфортніше знаходиться та чим займатися. Обов’язково ці заняття мають бути без звукових компаній.

Ми у садку працюємо з «Томатіс» за допомогою апарату під назвою «Солісти». Він розроблений спеціально для дітей з проблемами у навчанні, мовленні, концентрації уваги, комунікативними розладами тощо. Слід пам’ятати, що працюючи над вухом, ми працюємо над моторикою. Тому, наприклад, не можна нічого жувати під час прослуховування музики, так як напружуються жувальні м’язи, які безпосередньо пов’язані з зовнішнім вухом. Не можна їхати у машині, знаходитися у дуже шумному середовищі, дивитися телевізор. Обстановка повинна бути комфортною та спокійною. Зазначу, що у Франції є така державна програма, згідно якої у деяких дитсадках діти проходять курс задля профілактики. Це роблять раз на півроку, або раз на рік. І батьки відзначають прекрасні результати.

Які результати спостерігаються у дітей після занять за методом «Томатіс»? Чи справді він так позитивно впливає?

Ми у садочку почали працювати за цим методом з осені 2013 року. І вже деякі діти пройшли рекомендованих три курси (один курс – 30 годин) . У кожної дитини спостерігається позитивна динаміка. Наведу кілька прикладів. З одним нашим вихованцем ми довго не могли розпочати заняття. Він не хотів одягати навушники. Перший день він не дав їх одягнути взагалі, на другий день – тільки зі скандалом. Його навіть не цікавило, який звук доноситься з навушників, йому просто було некомфортно одягати їх на себе. Ми відволікали його найрізноманітнішими способами. І вже до середини курсу він почав поступово взаємодіяти з навколишнім світом. Хлопчик став дивитися у вікно, водячи пальчиками по підвіконню, як ніби підігруючи ритму, як на піаніно. А коли курс закінчився, він біг слідом за іншими дітками, дуже засмучуючись, що навушники одягають не йому. Настільки це все хлопчикові сподобалося. І ще один важливий плюс – він почав добре спати.

У нас є дівчинка, яка завдяки таким заняттям промовила перші слова. Тепер, де б вона не чула музику, дитина підспівує.

Ще один малюк взагалі почав говорити дуже активно. Перед заняттями у нашому садку, його батьки пробували іншу звукову методику. І вона вже тоді дала якийсь поштовх. Коли ж ми з хлопчиком почали займатися ще й в садку, то у нього мова просто полилася.

Батьки ще одного малюка настільки задоволені заняттями, що збираються проходити вже четвертий курс. Звичайно, все залежить від самої дитини. Комусь ми складаємо індивідуальну програму з розвитку мовлення, комусь – на концентрацію, комусь – щоб знизити рівень тривожності.

Варто відзначити, що у дітей, які пройшли кілька курсів занять, батьки відзначають тільки позитивні зміни.

Чи всі діти в садочку займаються за таким методом? Або для цього необхідно подати якусь заявку?

Ми працюємо з усіма бажаючими навіть окрім садка. Для початку батькам необхідно ознайомитися з інформацією про метод на офіційному сайті www.tomatis.com. І, звичайно ж, багато розповідаю я сама під час консультацій.

Для наших дітей мені не потрібно окремо збирати анамнез і я знаю, на чому потрібно робити акцент при розробці програми. Коли до мене приходять інші бажаючі, я пропоную мамі чи татові анкету, ми спілкуємося про особливості дитини, я спостерігаю за нею. Якщо у дитини епісиндром або судомна готовність, це необхідно обов’язково вказати. І тільки потім йде розробка індивідуальної програми. «Томатіс» надає можливість працювати з дитиною на підсвідомому рівні, що є найефективнішим для аутистів.

Comments are closed