+38 050 352 90 97
м. Київ, вул. Героїв Севастополя, 41
Ліцензія

Метод «Томатіс»: як правильно займатися і яких результатів можна досягти

Директор школи-садка «Дитина з майбутнім» Наталія Стручек розповідає, як заняття за методом «Томатіс» позитивно діють на особливих дітей.

Чому Ви застосовуєте метод «Томатіс» саме в комплексній корекції?

«Томатіс» не входить в комплекс послуг нашого садка. Однак часто діти мають потребу в ньому, тому що перелік його застосовності збігається з їх потребами. І якщо батьки вибирають його, то я з ними працюю, спрощуючи весь процес для батьків. Цей метод чудово підходить для будь-якої дитини. Якщо з дитиною працюють, як наприклад у нас, або батьки водять до педагогів, то "Томатіс" значно покращує результат занять. Самі сеанси (краще їх проводити в першій половині дня) проходять поза занять, тому що в цей період дитина просто займається приємною для нього діяльністю (прогулянка на вулиці, малювання, іграшки, пісок).

Перед роботою і під час неї, ми намагаємося врахувати всі нюанси, щоб зробити заняття результативними і корисними. А нюанси тут дійсно є. Необхідно знати, коли можна застосовувати методику «Томатіс», адже дитина в цей час не повинен ні на що відволікатися. Це складно робити в домашніх умовах, оскільки там дуже багато відволікаючих чинників. А в садку це простіше, наприклад, під час прогулянки або якоїсь гри - у нас же режим. Під час сеансу ми пропонуємо дітям самим вибрати собі заняття. Якщо, звичайно, дитина розгубився і не може сам нічого вибрати, ми його трохи підштовхуємо до чогось. Наприклад, тривожного дитині ми завжди пропонуємо перебування в пісочниці, тому що пісок розслабляє, опрацьовується сенсорика і тактильность. Слід завжди звертати увагу на те, де дитині комфортніше знаходиться і чим займатися. Обов'язково ці заняття без звукових компаній.

Ми в садку працюємо з методом «Томатіс» за допомогою апарату під назвою «Солісти». Він розроблений спеціально для дітей з проблемами навченості, мови, концентрації уваги, комунікативними розладами і т.д. Слід пам'ятати, що працюючи над вухом, ми працюємо над моторикою. Тому, наприклад, не можна нічого жувати під час прослуховування музики, так як напружуються жувальні м'язи, які безпосередньо пов'язані з зовнішнім вухом. Не можна їхати в машині, знаходиться в дуже шумному середовищі, дивитися телевізор. Обстановка повинна бути комфортною і спокійною. Зазначу той факт, що у Франції є така державна програма, що навіть в деяких дитсадках діти проходять такий курс профілактично. Це роблять іноді раз на півроку, іноді раз на рік. І батьки відзначають прекрасні результати.

Які результати спостерігаються у дітей після занять за методом «Томатіс»? Чи справді він так позитивно впливає?

Ми в садку почали працювати з цим методом з осені 2013 року. І вже деякі діти пройшли рекомендованих три курсу (один курс - 30 годин) .У кожної дитини спостерігається позитивна динаміка. Наведу кілька прикладів. З одним нашим вихованцем ми довго не могли розпочати заняття за цим методом. Він довго не хотів одягати навушники. Перший день він не дав їх одягнути взагалі, на другий день - тільки зі скандалом. Його навіть не цікавило, який звук доноситься з навушників, йому просто було некомфортно одягати їх на себе. Ми відволікали його найрізноманітнішими способами. І вже до середини курсу він почав поступово взаємодіяти з навколишнім світом. Хлопчик став дивитися у вікно, водячи пальчиками по підвіконню, як ніби підігруючи в ритм, як на піаніно. А коли у нього закінчився курс, і я брала з його групи інших діток, він біг слідом за ними, і дуже засмучувався, що навушники не одягають йому. Настільки це все хлопчикові сподобалося. І ще один важливий плюс - він почав добре спати.

У нас є дівчинка, яка завдяки таким заняттям стала говорити перші слова. Тепер, де б вона не чула музику, малятко починає підспівувати.

Ще один малюк взагалі почав говорити дуже активно. Перед заняттями в нашому садку, його батьки пробували іншу звукову методику. І вона вже тоді дала якийсь поштовх. Коли ж ми з хлопчиком почали займатися ще й в садку, то у нього просто полилася мова.

Батьки ще одного малюка настільки задоволені заняттями, що збираються вже проходити четвертий курс.Конечно ж, все залежить від самої дитини. Кому-то ми складаємо індивідуальну програму на розвиток мови, комусь на концентрацію, кому-то - щоб знизити рівень тривожності.

Варто відзначити, що у дітей, які пройшли кілька курсів занять, батьки відзначають тільки позитивні зміни.

Чи всі діти в садочку займаються за таким методом? Або для цього необхідно подати якусь заявку?

Ми працюємо з усіма бажаючими крім садка. Для початку батькам необхідно ознайомитися з інформацією про метод на офіційному сайті www.tomatis.com . І, звичайно ж, багато розповідаю я сама під час консультацій.

Для наших дітей мені не потрібно окремо збирати анамнез і я знаю, на чому потрібно робити акцент при розробці програми. Коли до мене приходять інші бажаючі, я видаю мамі чи татові анкету, ми спілкуємося про особливості дитини, я спостерігаю за ним. Якщо у дитини епісиндром або судомна готовність, це необхідно обов'язково вказати. І тільки потім йде розробка індивідуальної програми. «Томатіс» дає можливість працювати з дитиною на підсвідомому рівні, який є найефективнішим для аутистів.