+38 050 352 90 97
м. Київ, вул. Героїв Севастополя, 41
Ліцензія

З педагогом добре, а з батьками краще

Фізична активність дитини — необхідна частина її розвитку. На прогулянці дитина бігає, стрибає, грає на майданчику, тим самим розвиваючи координацію рухів, вестибулярний апарат, зміцнює м'язовий корсет і інше, розповідають дефектолог і фізреабілітолог садка «Дитина з майбутнім».

Фізичні можливості дитини — це основа її світопізнання, оскільки її тіло і є інструментом, яким вона пізнає себе і все, що її оточує. Зробіть наступний крок — використовуйте фізичні вправи для розвитку її мислення: вчіть і закріплюйте кольори, форми, вчіть орієнтуватися у просторі, вчіть усвідомленості тощо.

Якщо немає можливості вийти на вулицю в режимі карантину, це не привід не знайти веселі заняття вдома. Тому закочуємо рукави і приступаємо.

Варіанти занять в умовах квартири.

  1. Вчимо і закріплюємо основні кольори (червоний, жовтий, зелений, синій). Надалі для ускладнення завдання додаємо відтінки. Розвиваємо зорове сприйняття, концентрацію уваги на завданні, вчимо сприймати завдання на слух без візуального підкріплення. Беремо картон (кольоровий папір) або кольорові килимки, розкладаємо на підлозі так, щоб дитина могла перестрибнути на потрібний колір. На початковому етапі показуємо дитині картку з потрібним кольором, допомагаємо знайти і застрибнути, в подальшому перестрибувати, не торкаючись підлоги.
    Після того, як дитина виконає завдання без запинки, можна ускладнювати: не показувати дитині картку, а просто називати потрібний колір. Можна давати двокомпонентні завдання, наприклад права рука на червоний колір, а ліва на зелений, тим самим закріплюючи, де права і ліва рука.
  2. Орієнтуватися в просторі. Розкласти в межах кімнати предмети: на стіл, під стіл, під ліжком, на полиці, за стільцем і так далі. Так, щоб дитині потрібно було присісти, проповзти, переступити, підповзти тощо. Можна створити перешкоди на шляху дитини, тим самим провокуючи знаходити вихід із цієї ситуації, розвивати мислення, логіку. Якщо самостійно не виходить виконати завдання, вчити взаємодіяти з дорослим (просити про допомогу). Так само в цьому завданні додатково можна вчити і закріплювати назви побутових предметів, які ви розклали для дитини.
  3. «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, морська фігуро, на місці замри». Продовжуємо розвивати здібності до імітації та вміння утримати задану позу: увімкніть плавну гарну музику (добре підходить для цієї гри вальс) і танцюйте від душі. На словах «морська фігуро, на місці замри» прийміть дивовижну позу і допоможіть дитині зрозуміти і зробити те ж саме, попросіть утримати позу, рахуючи до 5. Якщо є можливість, обговоріть із дитиною, на що схожа ця фігура. Якщо дитина засвоїла алгоритм гри, пропонуйте їй зробити «морську фігуру» самій. У всіх інших випадках просто продовжуємо грати з імітацією і відпрацюванням утримання пози.
  4. «Якщо тобі подобається, то роби так». Працюємо з імітацією рухів у динаміці: спочатку елементарні, надалі ускладнюємо. Наприклад, постояти на одній нозі, пострибати, як заєць, нахилитися, присісти, підстрибуючи, плеснути в долоні над головою, плеснути в долоні під коліном, виконати дво- чи трикомпонентні завдання: поплескати в долоні, погладити живіт, покружляти і т.д.
  5. Вчити реагувати на команду «стоп». Для цього потрібна енергійна музика, правила гри такі: поки музика лунає, дитина може бігати, стрибати, танцювати, але щойно музика затихне, дитина має зупинитися. Дорослий каже: «Стоп!». Якщо дитина не зупиняється, дорослий зупиняє дитину сам, звертаючи увагу на те, що музики немає і потрібно зупинитися.
  6. Закріплюємо рахунок. Для цього необхідно зробити лабіринт, проходячи який, дитина виконуватиме завдання. Завдання залежать від можливості та знань дитини. Усі завдання пов'язані з цифрами: наприклад, дитина знайшла цифру 3. Вона її називає, а дорослий каже: «Тобі потрібно стрибнути три рази» (обов'язково допомагати дитині правильно порахувати). Усі завдання дитина виконує за підтримки дорослого, дорослий підбадьорює дитину, хвалить і радіє її досягненням, тим самим розвиваючи в дитині позитивні емоції та бажання виконувати завдання.