В основі роботи дефектолога (корекційного педагога) лежить вивчення дітей, що мають відставання у розвитку, їх навчання, виховання і соціальна адаптація. Перш за все, дефектолог виявляє походження того чи іншого дефекту, визначає причинно-наслідкові зв’язки в розвитку психічних функцій і вивчає соціально-педагогічні умови життя дитини.
Педагогічний процес дефектолога об’єднує – виховання, освіта і навчання. Де виховання – вплив педагога на дитину з метою становлення особистості, освіта ґрунтується на людському досвіді, наукових і культурних цінностях, а навчання проходить під керівництвом підготовленого людини, який покликаний проводити виховний, освітній і розвиваючий процеси в рамках дошкільного та шкільного навчання.
В основу корекційно-педагогічної діяльності дефектолога покладені спеціальні педагогічні принципи: 1 – цілеспрямованість, цілісність і системність педагогічного процесу; 2 – повага до особистості дитини, в основі якого – розумна вимогливість до нього; 3 – системність корекційних, профілактичних і розвивальних задач; 4 – єдність діагностики і корекції; 5 – облік індивідуальних і вікових особливостей дитини; 6 – комплексне використання методів і прийомів корекційно-педагогічної діяльності; 7 – інтеграція зусиль найближчого соціального оточення.
Comments are closed