preloader

Новини садка

429630687_916759979985926_6075849345590860314_n 90x80
background 7621381_1280 90x80
0003463453666633677001 1 90x80

Структуроване навчання у роботі з дітьми-аутистами

Руденко Ольга, психолог дитячого садка-школи для дітей з особливостями у розвитку «Дитина з майбутнім»

Діти з діагнозом аутизм – це особлива група дітей, для яких характерні особливі способи комунікації, соціального спілкування та порушення сприйняття.

Робота психолога спрямована на те, щоб допомогти дитині адаптуватися до нового соціального середовища, виробити навички спілкування, навчити новим способам взаємодії з іншими дітьми, дорослими; розвинути вміння помічати і реагувати на зовнішні зміни середовища; скорегувати негативні протестні реакції, які часто супроводжують їх поведінку; підвищити якість життя та функціональну незалежність аутиста.

У роботі використовуються принципи структурованого навчання (TEACCH), програми АВА:

  • Заняття будуються виходячи з інтересів дитини (більше любить малювати, грати з м’ячем, машинками, складати конструктори і т.д.).
  • Послідовність в своїх діях (все сказане педагогом підтверджується наступними діями).
  • Будь-яке завдання, прохання чи гра потребують завершення, що вимагає строгості в діях дорослого. Це допомагає структурувати діяльність дитини.
  • Від простого до складного. Заняття починаються з простих знайомих дитині вправ, які пов’язані з позитивними емоціями.
  • Багаторазове повторення не тільки на заняттях, але і в побутових ситуаціях, гра сприяє виробленню та закріпленню необхідного досвіду або знання.
  • Через схильність дітей з аутизмом до конкретного типу мислення і сприйняття навколишнього світу, їм складно маніпулювати абстрактними образами, в зв’язку з чим в роботі використовується принцип наочності в навчанні з подальшим перенесенням зорового образу (сприйняття) у словесну форму (слухове сприйняття).

Уже зараз у діток спостерігається прогрес (можу сказати на прикладі діток школи-садка «Дитина з майбутнім»). Значно покращилася поведінка, зменшилася частота протестних реакцій; діти навчилися новим способам висловлювати свої бажання (не кричати, а показати, використовуючи жест, або сказати про це); нові діти, які не вміли одягатися, тримати ложку, мити руки тощо досягли значних успіхів у цих діях.

 

Comments are closed