Стартував новий навчальний рік, цього разу з обмеженнями через коронавірус. Але вчитись діти будуть по-різному – залежно від регіонів і того, в якій карантинній зоні вони опинилися. Одні школярі сіли за парти з 1 вересня, інші ж поки вчаться дистанційно.
Останній варіант абсолютно не підходить для дітей з РАС. Про це в інтерв’ю Znaj.ua розповіла директор садка «Дитина з майбутнім» Наталія Стручек. За її словами, карантин і несподівані канікули стали для аутистів справжнім випробуванням.
«Стрес, стрибок тривожності, часті істерики, регрес у знаннях і соціальних навичках – лише мала частина проблем, до яких призвела перерва в навчанні. Пов’язано це з особливостями сприйняття дітей з РАС – їм важко даються зміни. Плюс навички взаємодії з іншими дітьми не розвиваються дистанційно і поза колективом, а вже освоєні – швидко забуваються”, – пояснює Наталія Стручек.
За її словами, особливо складно буде повернутися в стіни навчальних закладів старшим дошкільнятам і школярам, тому що карантин зруйнував звичне для них життя. Директор садка додає: щоб звикнути до нового середовища, навчитися спілкуватися з однолітками, реагувати і слідувати вказівкам педагога, дитині з РАС потрібно набагато більше часу, ніж нейротиповій.
Крім того, підкреслила Наталія Стручек, на час карантину довелося забути про головне завдання школи або садка для дітей з аутизмом – соціалізацію. Адже вести діалог з дитиною, яка, наприклад, не розмовляє, дуже складно з екрану монітора.
Також Наталія Стручек розповіла, що фахівці дитячого садка «Дитина з майбутнім» постійно тримали зв’язок зі своїми вихованцями під час жорсткого карантину – до моменту, коли садкам дозволили працювати. Вони кожен день давали рекомендації з розвитку дітей вдома. Крім того, всі охочі могли стати слухачами безкоштовних on-line лекцій, які читали справжні професіонали, і поставити запитання.
“Батьки самостійно займалися з дітьми і кілька місяців перерви в заняттях не призвели до сильного регресу у малюків. Але над відновленням академічних і соціальних навичок у старших дітей доведеться потрудитися”, – підкреслила Наталія Стручек.
Повністю інтерв’ю можна прочитати тут: https://znaj.ua/society/329783-ne-inklyuziya-a-pshik-yak-navchalisya-diti-z-autizmom-na-karantini-i-chogo-chekati-u-veresni
Раніше ми розповідали, як в садку «Дитина з майбутнім» у дітей розвивають сенсорне і звукове сприйняття.
Comments are closed